V době internetu již tato otázka není pro uchazeče tak palčivá, jak mohla být dříve. Nicméně stále existuje několik variant, které lze při hledání vhodného místa využít. Není přitom třeba se omezovat pouze na jeden způsob, ale lze je vhodným způsobem kombinovat a zvýšit tak svou šanci na úspěch při hledání nového zaměstnání. Podívejme se tedy společně na to, kde se po dobré práci podívat.
Internet a sociální sítě
Jak zmíněno výše, tento způsob dnes nejspíše vítězí. Je to pohodlné, nemusíte nikam chodit a také nemusíte být nervózní z kontaktu tváří v tvář. Tedy alespoň zatím. Také odpovědí na takovou nabídku vlastně prokazujete, že jste schopni alespoň do jisté míry pracovat s moderními technologiemi. Nicméně vyniknout mezi desítkami či stovkami e-mailů a zpravidla vzájemně velmi podobných životopisů může být obtížné.
Hledání skrze známé a přátele
Zeptat se okruhu lidí okolo vás, zda neví o nějaké fajn práci, nikdy není na škodu. Buď vám doporučí zaměstnavatele, pro kterého sami pracují anebo alespoň někoho, o kom mají z doslechu dobré mínění. I vágně pozitivní reference je totiž lepší než žádná reference. Snižuje se tím pravděpodobnost, že budete ztrácet čas s nabídkou, která se ve výsledku vůbec neshoduje s vaší představou. Navíc můžete získat cenné tipy, jak na daného zaměstnavatele co nejlépe zapůsobit.
Osobní návštěva
Pro někoho to může být velká zkouška odvahy, ale pokud existuje místo, kde byste skutečně rádi pracovali a které jste doposud jen zpovzdálí obdivovali, jděte do toho. Lépe, pokud víte o tom, že zaměstnance právě hledají. Ale i pokud tomu tak není – donést osobně svůj životopis a promluvit si s některým zaměstnancem či přímo majitelem může udělat dojem. Nutno však dodat, že tento postup se o dost lépe hodí pro menší podniky, seo služby než pro velké korporace, kde budete působit u recepce přinejmenším kuriózně.